Kouzelný život

S příchodem zimy neměňte jen šatník, ale i kosmetiku

S nástupem chladnějšího počasí automaticky měníme letní šatník na zimní, abychom uchránili tělo před chladem a následným prochladnutím. Stejně tak bychom měli chránit v zimě i naši pleť.

Připadá vám to zbytečné?

Pak se hluboce mýlíte. V zimě pokožka trpí mrazem a taky ji nesvědčí  ani přechody z vytopených bytů do venkovního prostředí a s tím spojené výkyvy teplot.

Co tedy dělat?

1. Především je nutno změnit krém

Z lehkých krémů musíme nyní přejít na výživné hydratační, abychom pleti dodali potřebné výživné látky a zajistili ji i dostatek hydratace, kterým předejdeme jejímu vysušování a šupinatění.  Tyto krémy by měly používat všechny ženy, ale úplně nejvíc ty, které mají citlivou nebo atopickou kůži. Pro ně je toto naprostou nutností. Vyhnou se tím červenání, svědění a následnému vzniku ekzému na pleti. A týká se to nejen pokožky obličeje, ale i celého krku a hlavně očního okolí. Mastný krém na zimu je pro jemnou kůži kolem očí nezbytný.   U starších dam je vhodné používat krémy s přídavkem kyseliny hyaluronové, která brání vzniku vrásek tím, že udržuje kůži vláčnou.

2. Pleťové vody s alkoholem nepoužívat

Alkohol pleť velmi vysušuje a dráždí, proto v zimě používejte raději micelární vody nebo odličovací přípravky na olejové bázi. Není ani dobré pleť omývat horkou vodou.  Horká voda otevírá kožní póry a pleť je pak ještě více citlivá na chlad.

3. Pořádně se vyspěte

Spánek je velmi důležitým prvkem pro zdraví pleti i celého těla. Dodržíte-li doporučovaných 7-9 hodin spánku denně, podpoříte tím svůj vzhled, imunitu i psychiku. Vyhnete se nevzhledným kruhům pod očima a vaše pokožka bude zářící a zdravá.

4. Jezte vitamíny

V zimě bychom neměli zanedbávat spotřebu ovoce i zeleniny, i když naše zahrádky zejí prázdnotou. Dostatek vitamínů se odrazí na celkovém vzhledu pokožky, jelikož má stejný význam jako dobře zvolená kosmetika.  Navíc významně posílí vaši imunitu. V zimním období bez problémů seženete třeba jednu z nejzdravějších zelenin, červenou řepu, dále mrkev, brokolici, cibuli, česnek, jablka, zázvor a citrusové plody. Na co se hodně zapomíná, a co je zdraví velmi prospěšné, jsou ořechy. Ty dodávají antioxidanty a zdravé tuky, které jsou pro lidský organismus nezbytné. Pro nás jsou jednoznačně nejzdravější ořechy vlašské. Pět ořechů denně a budou se dít zázraky.

5. Nezapomínejte na pohyb

I když se v zimním období mnohdy nechce ani vystrčit nos z pod peřiny, tak vězte, že i pohyb je pro naši pleť zdravý. Proto, i když třeba nejsme aktivní lyžaři, choďme alespoň na kratší procházky.  Anebo si zacvičme doma. Prokysličí se nám celé tělo a odbouráme nahromaděný stres.

Pokud budeme dodržovat těchto 5 jednoduchých zásad, tak výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. Vaše pokožka bude zdravá a krásná a vy odpočaté, spokojené a vždy dobře naladěné.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *