dýchání pod vodou
Knižní recenze

RECENZUJEME: Dýchání pod vodou

Jelikož je tento magazín o jedné z nejkrásnějších aktivit vůbec, tj. knihy v jakékoliv jejich podobě, tak ode mě čekejte recenze, které budou nyní více obsáhlé a propracované, abyste si všichni našli knihu, kterou hledáte a měli k ní i patřičné informace. Ještě bych ráda dodala, že tato kniha má i pokračování, které zde bude zveřejněno příští týden.

Teď už k recenzi samotné

• Originální název: Breathing underwater
  • Autor: Alex Flinn
  • Nakladatelství, ve kterém kniha vyšla: MOBA
  • Další autorovy knihy: Hvězda, Netvor, Čarovná
  • Rok vydání v ČR: První vydání roku 2013
  • Žánr vydané publikace: Světová literatura, pro teenagery
  • Počet stran: 214

Oficiální annotace ke knize:

Nick je jedním z vyvolených. Studuje vysokou školu, je inteligentní, oblíbený, bohatý. Lidé si myslí, jak snadný má život. Až na jednu věc. Nick nikdy nikomu neřekl o otcově násilnické povaze. Když se Nick setká s Caitlin, myslí si, že se všechny jeho problémy vyřeší. Caitlin má všechno, co Nick kdy chtěl – je krásná, talentovaná a miluje ho. Najednou se všechno změní. Nick se musí smířit s tím, že mu jeho otec dal víc než jen zelené oči a peníze. V trýznivé cestě sebeobjevování se Nick dozví pravdu o sobě samém – věta „jaký otec, takový syn“ v sobě může skrývat i cosi děsivého.

Moje recenze:

Osobně vyhledávám dva typy knih. Takové, kde se musí přemýšlet, pokud mám čas. A potom takové, které čtu, když je času málo, a tudíž se nechci pouštět do zbytečně komplikovaného a složitého děje. Ale tato kniha je, alespoň pro mě, milé dva v jednom. A to z toho důvodu, že autorka píše opravdu jednoduchým stylem. Připadáte si jakoby Nick mluvil k vám. Na druhou stranu tato knížka pojednává o domácím násilí, kterého se Nick dopouští na svojí přítelkyni. Upřímně- kniha se mi líbila. Potěšil mě styl psaní, kdy je psána přítomnost a Nickova sezení, na druhou stranu je hezké to, jak jsou jeho skutky posány v jeho deníku, který si musí vést. Přečetla jsem si i pokračování s Caitlin a na to se podíváme příště.

Hodnocení knihy:

• Děj knihy: 3,5/5
  • Obal knihy: 3/5